spolupráci členů školního poradenského pracoviště a jeho komunikaci s vedením školy
spolupráci členů školního poradenského pracoviště s ostatními pedagogy
spolupráci školy s pedagogicko-psychologickými poradnami, speciálně pedagogickými centry, středisky výchovné péče, kurátorem pro mládež a orgány sociálně právní ochrany dětí
vytváření individuálních vzdělávacích plánů a plánů pedagogické podpory pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
péči o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, žáky nadané a mimořádně nadané
odbornou a metodickou pomoc učitelům, odbornou pomoc žákům i jejich zákonným zástupcům při řešení aktuálních problémů
činnost asistentů pedagoga
3) Samostatně zajišťuje:
evidenci zpráv z vyšetření z poradenských pracovišť:
návrhy vyšetření v pedagogicko-psychologické poradně pro žáky s vývojovými poruchami učení a chování i pro žáky se smyslovým, tělesným nebo mentálním postižením
pomoc třídním učitelům při vyplňování dotazníků pro poradny
odesílání dotazníků
shromažďování zpráv z vyšetření, předávání jejich kopií třídním učitelů, vysvětlení závěrů a pomoc při realizaci doporučení ze zpráv, vytváření počítačové databáze vyšetřených žáků sloužící všem pedagogickým pracovníkům vyšetřených žáků
organizaci péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami:
projednání individuálních vzdělávacích plánů s třídními učiteli a zákonnými zástupci žáků
projednání individuálních vzdělávacích plánů s pověřeným pracovníkem pedagogicko-psychologické poradny
přípravu ekonomických požadavků na zabezpečení péče o žáky se SVP
řešení problémů spojených se školní docházkou:
sledování projevů záškoláctví u žáků školy – evidence neomluvených hodin, projednávání případů s třídními učiteli a rodiči, spolupráce s kurátory pro mládež, návrhy opatření
sledování žáků se zvýšenou omluvenou absencí v jednom klasifikačním období – projednávání případů s třídními učiteli a rodiči, návrhy opatření
specifické oblasti činnosti:
společně s třídními učiteli sleduje žáky nadané a talentované a navrhuje další péči o tyto žáky
společně s třídními učiteli sleduje žáky neprospívající, hledá příčiny školního neprospěchu a navrhuje způsoby, jak situaci řešit
pomáhá při řešení konfliktních situací ve škole (rodiče-učitel, učitel-žák, žák-žák)
společně se školním metodikem prevence pomáhá řešit závadové chování žáků, především projevy šikanování
společně se školním metodikem prevence pomáhá třídním učitelům při řešení aktuálních problémů třídních kolektivů
podílí se na realizaci projektů, které jsou součástí Minimálního preventivního programu školy
vede administrativu své činnosti – případová dokumentace, zápisy z jednání, evidence konzultací
neustále se vzdělává, sleduje nabídku vzdělávacích kurzů v rámci DVPP a vybraných se aktivně účastní
4) Předkládá ředitelce školy:
plán práce školního poradenského pracoviště na nový školní rok včetně Minimálního preventivního programu
zpracované individuální vzdělávací plány pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a návrh ekonomických požadavků na zabezpečení péče o tyto žáky
návrhy na opatření v oblasti volby povolání žáků školy
návrhy organizačních opatření pro zvýšení kvality péče o žáky, kteří mají výchovné a vzdělávací problémy, včetně vývojových poruch učení a chování
závěrečnou zprávu o činnosti školního poradenského pracoviště
Základní škola a Mateřská škola Břeclav, Kupkova 1, příspěvková organizace
Nestátní nezisková organizace, jejímž posláním je pomoc lidem, kteří si pomoci nemohou, a podporuje samostatnost těch, kteří si pomoci neumějí. Poradenství nejen pro naše uživatele služeb, ale také pro rodiče, kamarády a osoby blízké.