Vysoká koncentrace oxidu uhličitého, cirkulace čerstvého vzduchu a jeho přirozená výměna – to jsou aspekty, na které se od listopadu zaměřili na ZŠ a MŠ Břeclav, Kupkova 1. Právě nedostatek čerstvého vzduchu a jeho přirozená obměna bývají hlavními příčinami nevyhovujícího vnitřního prostředí učeben. Vysoké koncentrace CO2 přitom negativně ovlivňují míru soustředění, chybovost a únavu žáků.
Obecně známým faktem, že je stav vnitřního prostředí ve většině učeben našich škol není v průběhu vyučování zcela vyhovující.
Proto se vedení Kupkovy školy rozhodlo pořídit senzory měření CO2, které bezpečně pomohou zjistit, jak kvalitní je ve třídách vzduch, zejména pak množství CO2.
Analýzou získaných dat bude navrhnout vhodná řešení, jak zlepšit vnitřní prostředí budov školy, a tím přispět ke zkvalitnění samotné výuky dětí.
Data, získaná analýzou výsledků měření, poslouží k následnému efektivnějšímu řízení kvality vzduchu, udržitelnému zajištění podmínek hygieny a trvale nízké koncentrace CO2.
Mgr. David Starnovský